Ook dit jaar zal er weer het één en ander gaan veranderen in de prijzen en de pakketten die je bij KPN afneemt. In dit topic vertel ik er meer over. Ook zijn/komen er de jaarlijkse zenderwijzigingen. Hier lees je daar alles over: De iTV zenderwijzigingen van 2018
Waarom?
Het zenderaanbod wijzigt op basis van klantonderzoek. De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen en de internetsnelheden te verhogen.
Verhoging internetsnelheid
We verhogen de maximale internetsnelheid van de pakketten. Hieronder een overzicht met de nieuwe snelheden van de meest voorkomende pakketten.
Nieuw! Per 1 juli zal de snelheidsoptie 200/20 beschikbaar zijn voor koperklanten (indien technisch beschikbaar). Deze extra dienst kost € 8,99 per maand.
Wat is Vplus en wat zijn de voordelen ervan?
Vanaf juli wordt er een nieuwe technologie in ons (koper)netwerk geïntroduceerd: Vplus. Met Vplus is het mogelijk om over een enkele koperlijn snelheden tot 222 Mbit/s download en 33 Mbit/s upload te halen. Deze techniek lijkt op Vectored VDSL maar het frequentie bereik wordt van 17Mhz opgerekt naar 35Mhz waardoor een hogere download snelheid mogelijk wordt. Deze techniek gaan we inzetten om meer klanten de nieuwe 200/20 snelheidsoptie op koper en het Internet & TV 4k pakket (max download 150Mbit/s) op 1 koperlijn te kunnen aanbieden.
Prijswijziging abonnementen
De prijzen van de abonnementen worden gewijzigd per 1 juli. We gaan vanaf 30 april de nieuwe prijzen communiceren maar ze gaan vanaf 1 juli in. Hieronder zie je de kosten van de meest voorkomende abonnementen. Extra diensten/zenderpakketten en Digitenne gaan niet in prijs omhoog. Er zijn door de jaren heen veel verschillende abonnementen in gebruik. Daardoor kan ik niet alles hier neerzetten. Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan of hier jouw abonnement tussen staat: Wijzigingen KPN 2018. Je ontvangt vanaf vandaag ook een e-mail met informatie over jouw pakket. Heb je hier vragen over? Check dan de ‘FAQ’ of stel je vraag in een reactie op dit topic.
Prijswijzigingen oudere abonnementen
Prijswijzigingen abonnementen PSTN/ISDN
Goed om te weten: het beltarief voor BelBasis wijzigt niet.
Wijziging zenderaanbod
In het zenderaanbod gaat ook het één en ander veranderen. Hier lees je alles over de jaarlijkse zenderwijzigingen: De iTV zenderwijzigingen van 2018
Veelgestelde vragen (FAQ)
Ben ik contractvrij n.a.v. de wijzigingen?
Ja. Klanten met Internet zijn contractvrij tot 1 juli 2018. Klanten met Internet en TV zijn contractvrij tot 18 juli 2018 i.v.m. de zenderwijzigingen. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 augustus 2018. Contractvrij zijn betekent dat je tot de eerdergenoemde data kosteloos je huidige abonnement bij KPN kan stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract. Er geldt dus geen opzegtermijn van 1 maand.
Wat wijzigt er voor Digitenne?
Voor Digitenne wijzigt er niets in de prijs.
Hoe word ik geïnformeerd over deze wijzigingen?
Per e-mail of per brief.
Verandert er nog iets voor KPN compleet?
Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.
Wanneer wordt de maximale internetsnelheid verhoogd?
We doen dit voor 1 juli 2018.
Hoe zit het met Bonded Vplus?
Dat volgt in de toekomst.
Wat doet KPN met klanten die tussen 1 januari en 1 mei klant zijn geworden.
We willen voorkomen dat klanten voor vervelende verrassingen komen te staan, ook wanneer ze dit jaar klant zijn geworden en vervolgens worden geconfronteerd met prijsverhogingen. Deze klanten krijgen tot 1 januari 2019 € 2,50 prijscompensatie per maand, die gelijkstaat aan de prijsverhogingen van dit jaar.
Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen in prijs omhoog?
Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn liggen met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.
Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt over de prijs- ,zender– en pakketwijzigingen. Heb je vragen of opmerkingen hierover? Laat het dan hieronder weten en we helpen je graag verder.